Čia kaupiu bibliografiją apie kiną ir kino teoriją lietuvių k. Trys skyriai: knygos (kino teorija), knygos (kino istorija), straipsniai.
Knygos (kino teorija)
Natalija Arlauskaitė, Trumpas feministinės kino teorijos žinynas, Vilnius: Vilniaus universiteto leidyklas, 2010.
Natalija Arlauskaitė, Savi ir svetimi olimpai: ekranizacijos tarp pasakojimo teorijos ir kultūros kritikos, Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2014.
Béla Balázs, Regimas žmogus, arba Kino kultūra [serija „Kino raštai“, vertė Indrė Dalia Klimkaitė], Vilnius: Mintis, 2013.
Sergej Eizenštein, Montažas, I tomas [serija „Kino raštai“, vertė Natalija Arlauskaitė], Vilnius: Mintis, 2016.
Thomas Elsaesser, Malte Hagener, Kino teorija: įvadas per juslių prizmę [serija „Kino raštai“, vertė Rima Bertašavičiūtė], Vilnius: Mintis, 2012.
Michailas Jampolskis, Kalba—kūnas—įvykis: kinas ir prasmės paiškos [serija „Kino raštai“, vertė Natalija Arlauskaitė], Vilnius: Mintis, 2011.
Nijolė Keršytė, Pasakojimo pramanai, Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2016.
Irina Melnikova, Intertekstualumas: teorija ir praktika, Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2003.
Irina Melnikova, Literatūros (inter)medialumo strofos, arba Žodis ir vaizdas, Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2016.
Nerijus Milerius, Apokalipsė kine: filosofinės prielaidos, Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2013.
Nerijus Milerius (sud.), Kinas ir filosofija, Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2013.
Nerijus Milerius, Žiūrėti į žiūrintįjį: kinas ir prievarta, Vilnius: Jonas ir Jokūbas, 2018.
Knygos (kino istorija)
Lina Kaminskaitė-Jančorienė, Aurimas Švedas, Epizodai paskutiniajam filmui: režisierius Almantas Grikevičius, Vilnius: Vaga, 2013.
Vytautas Mikalauskas, Kinas Lietuvoje: nuo atrakciono iki nacionalinio kino meno, Vilnius: Margi raštai, 1999.
Anna Mikonis-Railienė, Lina Kaminskaitė-Jančorienė, Kinas sovietų Lietuvoje: sistema, filmai, režisieriai, Vilnius: Vilniaus dailės akademijos leidykla, 2015.
Rūta Oginskaitė, Nuo pradžios pasaulio. Apie dokumentininką Robertą Verbą, Vilnius: Aidai, 2010.
Sonata Žalneravičiūtė, Vilniaus iliuzionai. Miesto kino teatrų istorijos, Vilnius: Vaga, 2015.
Straipsniai
Natalija Arlauskaitė, “Ekranizacija kaip literatūros istorijos provokacija”, Respectus Philologicus, 7 (12), 2005, psl. 50-70.
Natalija Arlauskaitė, „Kam reikalingi žanrai, arba Ką senoji rusų literatūra gali papasakoti apie Dantę ir Peterį Greenaway‘ų“, Literatūra, 48 (2), 2006, p. 36-42.
Natalija Arlauskaitė, “Mary Shelley ir Thomo Edisono „Frankenšteinas“: nedalomosios liekanos beieškant”, Acta litteraria comparativa. Kultūros intertekstai. Cultural Intertexts. Интертексты культуры. T. 2. Vilnius, VPU leidykla, 2006, p. 193-200.
Natalija Arlauskaitė, „Ekranizacija kaip literatūros istorijos provokacija II“, Literatūra 50 (2), 2008, p. 82-89
Natalija Arlauskaitė, Feministinė animacija: Marjut Rimminen filmas ‚Apsaugoti‘, 1987, Acta Academiae Artium Vilnensis, [Moters savastis dailėje], 2011, 62, p. 213—226.
Natalija Arlauskaitė, Kaip padaryta ‘Mae West’: kempas ir naratyviniai ekscesai, Acta Academiae Artium Vilnensis, 68, 2013, p. 119—136.
Natalija Arlauskaitė, Dokumentas ir/ar prisijaukintas valdžios žvilgsnis: ’Blokados‘ archyvas, Politologija, 2013, 1 (69), p. 88-132.
Natalija Arlauskaitė, Anne’s Frank sapnai romiųjų naktį: Indeksiškumo pažadas ir rastos medžiagos kinas, Athena [Filosofija ir kinas], 2014, 9, p. 71-81.
Natalija Arlauskaitė, Klasikos samprata literatūroje, kine ir ekranizacijose, Colloquia, 2014, 33, p. 36-49.
Natalija Arlauskaitė, Netobulas totalumas: kelios pastabos apie erdvinius kompozitus ir kino propagandą, Politologija, 2018, 2 (80), p. 65-87.
Alain Badiou, Kinas kaip filosofinis eksperimentavimas [vertė Karolis Klimka], Athena [Filosofija ir kinas], 2014, 9, p. 10-18.
Rima Bertašavičiūtė, Kino atminties muziejus: Deimanto Narkevičiaus paminklai, Politologija, 2013, 1 (69), p. 133-153.
Violeta Davoliūtė, Lina Kaminskaitė-Jančorienė, Sovietizacija ir kinas: lytis, tapatybė, ideologija filme „Marytė“ (1947), Politologija, 2018, 2 (80), p. 34-64.
Gilles Deleuze, Trys klausimai apie Godard’o „Šešiskart po du” [vertė Lina Perkauskytė], Gilles Deleuze, Derybos, Vilnius: Baltos lankos, 2012, p. 63-76.
Gilles Deleuze, Apie Vaizdinį-judėjimą [vertė Nerijus Milerius], Gilles Deleuze, Derybos, Vilnius: Baltos lankos, 2012, p. 77-93.
Gilles Deleuze, Apie Vaizdinį-laiką [vertė Nerijus Milerius], Gilles Deleuze, Derybos, Vilnius: Baltos lankos, 2012, p. 94-100.
Gilles Deleuze, Abejonės dėl įsivaizduojamybė [vertė Lina Perkauskytė], Gilles Deleuze, Derybos, Vilnius: Baltos lankos, 2012, p. 101-110.
Gilles Deleuze, Laiškas Serge’ui Daney: Optimizmas, pesimizmas ir kelionė [vertė Lina Perkauskytė], Gilles Deleuze, Derybos, Vilnius: Baltos lankos, 2012, p. 111-129.
Gilles Deleuze, Smegenys yra ekranas [vertė Karolis Klimka], Athena [Filosofija ir kinas], 2014, 9, p. 19-25.
Dalius Jonkus, Matomas matymas kaip įkūnytas suvokimas Vivian Sobchack kino patirties fenomenologijoje, Athena [Filosofija ir kinas], 2014, 9, p. 46-58.
Aušra Kaziliūnaitė, Panoptizmas distopiniame kine: žmogaus ir Dievo žvilgsniai Piero Paolo Pasolini filme „Teorema“, Athena [Filosofija ir kinas], 2014, 9, p. 104-106.
Nojolė Keršytė, Ideologija ir fikcija („Kietas riešutėlis”), Politologija, 2013, 1 (69), p. 133-153.
Mantas Kvedaravičius, Ką pasakė tabakininkas iš Tabako gatvės? Didingumo žalojimas paskutiniajame Aleksejaus Germano kūrinyje, Athena [Filosofija ir kinas], 2014, 9, p. 132-141.
Ewa Mazierska, Moralinė sėkmė Woody Alleno filmuose [vertė Danutė Bacevičiūtė], Athena [Filosofija ir kinas], 2014, 9, p. 142-159.
Irina Melnikova, Dailė kine: (ne)kalbantys portretai, ailės istorijos studijos, Dailės istorijos studijos, 2016, 7, p. 269-286
Irina Melnikova, Intermedialumo žemėlapis, Colloquia, Nr. 26, 2011, 17–34.
Irina Melnikova, Adaptacijos studijos: literatūra versus kinas – vertimas ar dialogas?, Colloquia, Nr 28, 2012, p. 31-54.
Nerijus Milerius, Tarp Bastilijos ir Lenino paminklo. „Įpaminklintos” atminties kritikos etiudai, Intensyvumai ir tėkmės: Gilles’io Deleuze’o filosofija šiuolaikiniame meno ir politikos kontekste, sud. Audronė Žukauskaitė, Vilnius: Lietuvos kultūros tyrimų institutas, 2011, p. 217-236.
Almira Ousmanova, Meilės perdirbinys: meilė ir socialinis skirtumas sovietiniame ir posovietiniame kine, Lytys, medijos, masinė kultūra, sud. Audronė Žukauskaitė ir Virginija Aleksejūnaitė, Vilnius: Lygių galimybių plėtros centras, Vilniaus dailės akademija, 2005, p. 51-63.
Brigitte Peucker, Kastrato balsas: Fassbinderio filmas „Trylikos mėnulių metai“ [vertė Natalija Arlauskaitė], Respectus Philologicus, 2009, 15 (20), p. 220—229.
Jacques Rancière, Dokumentinė fikcija: Markeris ir atminties fikcija [vertė Nida Vasiliauskaitė], Athena [Filosofija ir kinas], 2014, 9, p. 59-70.
Kristupas Sabolius, Carloso Reygadaso kinematografinė vaizduotės praktika, Athena [Filosofija ir kinas], 2014, 9, p. 117-131.
Tomas Sodeika, Kino ontologija, Athena [Filosofija ir kinas], 2014, 9, p. 26-45.
Kęstutis Šapoka, Kino archyvas, atmintis ir ideologinis reversas, Athena [Filosofija ir kinas], 2014, 9, p. 82-103.
Renata Šukaitytė, Moteris su kamera – naujas matymas, naujos tapatybės, Lytys, medijos, masinė kultūra, sud. Audronė Žukauskaitė ir Virginija Aleksejūnaitė, Vilnius: Lygių galimybių plėtros centras, Vilniaus dailės akademija, 2005, p. 65-73.
Renata Šukaitytė, Naujoji darbininkų klasė lietuvių kine: lošėjai, dileriai, kreatyvai, Athena [Filosofija ir kinas], 2014, 9, p. 160-174.
Artūras Tereškinas, Queer teorija, queer žvilgsnis ir vyriškas kūnas: nuo Jeano Jenet iki Dereko Jarmano, Lytys, medijos, masinė kultūra, sud. Audronė Žukauskaitė ir Virginija Aleksejūnaitė, Vilnius: Lygių galimybių plėtros centras, Vilniaus dailės akademija, 2005, p. 75-86.
Jurijus Tynianovas: Literatūrinė kino teorija II [“Apie kino pagrindus”, vertė Natalija Arlauskaitė], in: Respectus Philologicus, 2006, 10 (15), pp. 183-202.
Jurijus Tynianovas: Literatūrinė kino teorija [“Kinas – žodis – muzika”, “Apie scenarijų”, “Apie siužetą ir fabulą kine”, “Apie feksus”, vertė Natalija Arlausukaitė], Respectus Philologicus, 2006, 9 (14), pp. 158-167.